torsdag 12 februari 2009

Små ting...

Godmorgon! Passar på att skriva lite innan jag ska kila i väg till jobbet. I går kikade jag in på ett loppis efter jobbet har tur... har nämligen ett loppis i närheten av där jag bor. Det blev lite fynd en söt burk som passade perfekt i mitt kök och ett kviltat överkast till I precis vad jag behövde, ibland har man tur.
Det är snart Alla hjärtans dag! Vi brukar inte fira det i någon större bemärkelse, mer än att äta och dricka lite gott. Barnen brukar ibland få någon liten sak. Händer också att jag skapar lite egna kort och skickar till nära och kära. Den här gången ska jag i alla fall göra Dajmglass till denna dag.
Hur brukar ni fira denna dag?
Recept Dajmglass...
4 äggulor
1 dl socker
4 dl vispgrädde
1 tsk vaniljsocker
2 msk sirap
3 dubbeldajm
1. Vispa äggulor och socker poröst.
2. Vispa grädden fast
3. hacka dajmen.
4. blanda allt i en bunke.
5. Häll i en form och ståll i frysen minst 6 timmar innan den ska serveras.
Carpe diem.
;)Lotta!

1 kommentar:

  1. Hej Lotta! Vilken fin och inspirerande blogg, text och bild kompletterar varandra bra. Många anser att saker inte betyder något. För mig kan jag bli så otroligt glad för för en vacker ask, ram you nane it.Det är de små tingen som gör det. Kramar från Åsa N E(fd.kursare)

    SvaraRadera