torsdag 22 november 2012

En fröjdefull jul

 
Ja, en fröjdefull jul är väl det som vi alla önskar oss.
 Ändå är det den tiden  som kanske är den mest stressande på hela året, för  många av oss.
Själv hade jag tänkt mig att det mesta skulle stå klart i november,
....men nu kan jag konstatera att så blev det inte.....
 
 
 
(Kudde går att beställa genom drömmar & Ting)
 
Så därför hade jag tänkt mig att göra en liten julplanering i helgen.
 För att motverka att det ska bli för stressigt.
Då tycker jag att det är viktigt att tänka på hur man vill ha sin egen jul.
 Och strunta i hur alla andra ska ha och göra.

 
( Krukor av konservburkar ifrån förra julen)
 
Jag ska ivarje fall planera in lite bakning, som pepparkakor och lussekatter.
Som tradition har jag och en kompis att vi brukar göra lite julgodis tillsammans,
 det ska det bestämmas datum för.
Annat jag ska göa i December är att jag måste jag hinna med att njuta av julmusik, skivorna ska fram ihelgen, och glögg och dofter som hör julen till förstårs.
 Det får ris och apelsiner pyntade med nejlikor bla stå för.
Någon julmarknad ska jag också besöka för att känna jultämning.
Mindfullnes betyder att vara i nuet, men nu är det väl dags för att komma i julstämning
eller vad säger ni?
 
 
Kram fina du!
Lotta
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Oj så fin kudden är!
    Jag har inte alls börjat planera för jul, men nästa vecka ska jag köra igång har jag tänkt, hoppas på att få en riktigt mysig och stämningsfull jul.
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Visst är det dags för lite julstämning!
    Ska tanka lite julstämning i Århus!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du får försöka njuta när du pysslar färdigt till vår julmarknad på söndag:-)
    Jag lyssnar på julmusik, dricker glögg och pysslar inför julmarknaden på söndag. Hyacinter har jag också köpt:-)
    Vi hörs mer!
    Kram kram Susanne

    SvaraRadera