fredag 28 december 2012

Nu är den sköna julen över...

Men jag har fortfarande många sköna lediga dagar framför mig...


Årets julgran går som vanligt i vitt och silver här hemma. 


Julafton firade vi i Falun hos syster med familj.


Juldagen var vi i Gävle hos stora dottern och hennes sambo.
Vi åt kalkon som är en tradition, som min farfar skapade när jag var liten.


Idag följde jag med en vän till Karlstad.
Oj vad mycket rea det var....
.Men jag är inte den som är ute efter att göra rea fynd.

Däremot strävar jag efter att göra aktiviteter som ger mig energi och glädje.
Vilket en stads tur, tillsammans med en vän kan ge ibland.
Mysigt hade vi i varje fall,och gott åt vi.




......Och de här Levis jeans följde med hem.
Det är ett par "slight curve"  som ska ge de rätta formerna, hi hi.
De var i varje fall på rea nedsatta 30% så jag betalade 699 kr.

Läste någonstans vad en snygg basgarderob bör innehålla
 där stod bla följande:

1. Ett par jeans i mörk tvätt är alltid klassiskt  och snyggt.
               2. En vit skjorta, eller blus, beroende på vilken stil som passar bäst
 (jättesnyggt till ett par jeans, och ett par Converse
                                       3. En snygg väska i skinn i brunt, svart eller camel.
Där stod fler bra tips på hur man bygger upp en bra basgarderob.
 Jag återkommer med mer tips i ett annat inlägg.

Viktigast för mig är dock att lägga tid på att sköta om mig själv som att vara ute i 
Friska luften. 
 Att få frisk luft och ge nytt syre till kroppen ökar kroppens energi.
Ljuset
Börjar sakta återvända, så nu gäller det att ta tillvara på dessa ljusa timmar.
Rörelse
Vår kropp är gjord för att röra på sig.

....Ja, snart är det nya året här
 och då är det läge att börja fundera över hur det ska bli.....
Ut med gamla dålig vanor och in med nya fräscha vanor.

Ja, som ni märker så har jag börjat fundera över nästa år...
Tycker alltid att det är skönt att göra ett litet bokslut över året som gått.
Och att försöka att tänka till så att man nästa år ännu mer lever det liv man själv önskar att göra.

Hoppas ni har en skön fredag kväll
Kram Lotta.



5 kommentarer:

  1. Nytt år!!!? Tycker det inte var länge sen sist......
    Gäller att veta vad man vill med sitt liv, så här mitt i livet.....
    Ha det gott!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja att träffa goda vänner är verkligen energigivande likaså sköna promenader i dagsljuset :). Så nog känns det skönt att veta att vi går mot ljusare tider.

    Jag passar på att redan nu önska dig ett Gott Nytt År!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa om basgarderoben..............

    Jag gör också ett bokslut över året som gått och funderar på hur jag vill att det nya året ska bli.
    Ofta så tycker jag att man inte kan styra så mycket utan det är bara att hänga med och gilla läget.
    Bra hälsa, vänner ,lite skön inredning,hus och trädgård,vår och sommar då är livet gott att leva.

    Gott nytt år till dig lite i förskott,
    Kram

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en fin nyårsafton och ett riktigt gott nytt år! Kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  5. Tänk vad julen är mysig, men vad fort den är över...hade gärna följt med på shopping i Kd, men vi kom ju iväg igår:-) Synd att vi inte fick till någon fika, alla har vi massor att göra och uppleva. Nu börjar jag bli piggare så jag orkar göra saker i alla fall. Lena, Camilla och jag tog oss en tur till Svedrins och Karin Linnea idag, mysigt:-) Dessa Levisjeans köpte jag och Emelie varsitt par förra vintern innan JC slog igen. Sköna är de!

    Gott nytt år och hoppas vi ses snart!
    Kram kram Susanne

    SvaraRadera