torsdag 13 december 2012

Årets stressigaste vecka...

Hej på er!

Har läst att detta ska vara årets stressigaste vecka
 Vi är många som sitter fast i massor av olika måsten inför julen.
 Vi "måste" köpa  julklappar och springa i affärer, vi "måste" förbereda och laga julmat, göra julgodis, baka, vi "måste" storstäda och pynta .
 Alla dessa påtvingade måsten innebär för många av oss en stress som ökar ju närmare jul vi kommer.

 Det kanske inte behöver vara perfekt!
 det kanske räcker med "good enough".




Idag efter jobbet tog jag mig en tur till Karlskoga för att hämta några julklappar som jag hade beställt.
Jag passade på att kika in till vita rummet  som är en jätte fin butik i Karlskoga.
 Där strosade jag omkring en stund och bara njöt av atmosfären, innan jag styrde kosan hemåt igen.


Väl hemma tog jag mig an pepparkaksdgen som har legat och väntat några dagar på att bli utbakad.
Så  nu doftar det gott i huset.


Här hemma är väl annars inte så  städat och pyssligt.
Vi håller på att montera in en ny kyl, frys och micro nya överskåp och lite nya utdrag till skafferiet. 
Så här är just nu bänkarna  belamrade av skafferi varor.

Så för mig gäller att att tänka på ovanstående
"Good enough"
Tända lite ljus och njuta i kaoset.


Idag bjuder jag på en bild av mig själv i mina nya glassögon.
Ni som följt mig kanske minns att jag skulle skaffa mig  glasögon progressiva dessutom.
Inte helt lätt att vänja sig, men jag är på god väg....

Hoppas ni har haft en mysig 13 december med lucia och lite gott fika.
Kram  Lotta



2 kommentarer:

  1. Ja, då kan det ju bara bli bättre = lugnare....
    Brukar trösta mig med att det blir en fin jul oavsett om jag hunnit allt jag planerat eller inte!!!!
    Glasögon , ja, jag borde oxå masa mig iväg till optikern.... Fina!
    Ha en skön helg!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Det är viktigt att bara göra det som känns viktigt för en själv. Men det är lätt att ramla in i julstrssen så jag håller med dig good enough! Fina glasögon passar dig perfekt! Kram Maria

    SvaraRadera