söndag 20 februari 2011

Mera B....

Hej!
Jag fortsätter med blom tema.
Har köpt mig två fina vita orkidèer , som jag har låtit plantera i gamla glasburkar. Det säga ju att de ska blomma väldigt länge och att de inte kräver mycket vård.
Även om jag har lyckats med att ta kål på en hel del genom åren.
Men.... nu ska jag ge dem en ny chans!
Tipset att sätta dem i glasburkar fick jag i från
Jeann d ´arc living.
Med ett spets bomullsband runt glasburken, blev det riktigt snyggt....
Så här fina var blommorna igår...Idag ser de lite mer slokna ut.
Kan det vara att de är chockade över att jag har flyttat dem i från sin original kruka?
Någon som har något tips? Ska jag flytta tillbaka dem till sin kruka så att rötterna kommer mer i jorden?
Det står faktiskt att orkdéerna inte behöver ha någon kruka, eftersom de lever sina liv i trädtopparna i bergsregnskogar.
Vill inte ta kål på dem redan hjälp?!
Trevlig söndag!
Kram

1 kommentar:

  1. Hej Lotta! Fint det var med orkideér i glasburk. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig varför dina blommor slokar. Ikväll blir det Mac Donalds. Blir nog en kycklingsallad. Ha det gott! KRAMIS

    SvaraRadera