onsdag 1 december 2010

Hej mitt vinterland! Nu har julen börjat på att flytta in till lilla Österled.
Mina Nusnäsljus stakar
har kommit upp i köksfönstren.
Ljuskronan är på plats, i år hänger den framför vår köksö
i stället för ovanför bänken vid det lilla köksförnstret.
Nya gardiner är sydda, i år har jag valt en klassiker och en gammal favorit
Gripsholmsrutan i rött.
Ett litet får har fått flytta i i köket, det är tänkt att användas till tevärmare.
Nu är vi ju inga riktigt stora te drickare i detta hus, men en och annan kopp slinker ner ibland. Speciellt när Susanne är här på besök, det blir ganska ofta i dessa pysseltider!!
Jag köpte fåret i Lugnsund när Susanne och jag var med på julmarknad där.
Fåret och andra ulliga saker finns att köpa hos Lyckans ull i Lugnsund.
Just nu är jag sjuk feber och ont i halsen. Känns lite stressigt att inte orka göra annat än att ligga i soffan när vi har helgens julmarknad hemma hos
Petra med bloggen "Romantiska hem" framför oss.
Nu kikar jag i stället runt i bloggilandia, myser och låter mig inspireras av alla er andra som visar upp era julpyntade vackra hem.
Hoppas att vi ses hos Petra
Kram Lotta

1 kommentar:

  1. Hej Lotta!
    Vad fint du pyntat o vad gulligt fåret är:)

    Hoppas du kryar på dig Vännen!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera