fredag 5 juni 2009

Nu är det sommar i sverige igen...

Thanks good it`s friday...
Nu ställer jag mig bara frågan! Vart tog sommaren vägen????
Idag när jag cyklade hem ifrån jobbet i värsta motvinden, passade jag på att ta mig en liten paus och plocka mig några sommarblommor. De står nu och pryder så fint på mitt matbord, och påminner mig om att sommaren faktiskt är här, trots allt...
I veckan har jag köpt mig en ny kaffebryggare. Det blev en Moccamaster för ett kanon pris på Maxi. Så just nu sitter jag och njuter av en god kopp kaffe, som ni vet, så är jag ju en riktig kaffeälskare "ler".
Idag är det cykelns dag i vår stad. Då ska man ta sig en cykeltur ut i vår vackra Skärgård. Ikväll
är det Wallmans som uppträder för alla modiga som tar cyklarna och går emot vädrets makter...
Jag ska ivarje fall ta mig en tur ut, vi får se, blir det med bilen!? eller blir det med cykeln!?
Sommar i sverige, då kan man aldrig vara säker... Men kanske är det just det som är tjusningen med vårt land:)
En trevlig helg till Er alla, fånga tillfällena i livet och låt inte vädret styra era liv.
Tjingeling Lotta.

14 kommentarer:

  1. Cykeltur i skärgården låter trevligt.....om bara värmen ville komma! Ha en bra helg =)Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Jag ställer mig oxå samma fråga..vaaar tog sommaren vägen?;-) Härliga bilder dock!! Ha en fin helg, kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Jaa här nerre är det regn och sol omvartannat men alltjämt 6° (plus)
    Hoppas du får en fin helg. Kraaaaaam

    SvaraRadera
  4. Jadu, vart tog den svenska sommarn vägen ?!

    Själv la jag mig i solariet för & få lite värme, vad gör man inte, då jag frös ända i skelettet =(

    Snygg kaffebryggare du köpt dig, syrran har en sådan ;)

    Ha en skön Helg !
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  5. Hej min vän!
    Det är så fint med blommor man plockar i vår fina sommarnatur. Jag plockade en ny bukett liljekonvaljer i går, så att vi hade på bordet när vi firade dottern. Det är ett måste den dagen:-)Kula tt få njuta av gott kaffe kaffegumman... kul att träffa er på Cykelns dag och på loppis igår. Vi får ta tag i loppiscafé vi också, ska vi ta i sommar eller senare i augusti?
    Kramis Susanne

    SvaraRadera
  6. Ja var i fridens tog sommaren vägen! Fin bukett du plockat!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt med en sådan bukett! Det är verkligen svensk sommarkänsla! Jag har själv två stycken stående ute nu. Får passa på att njuta innan det är överblommat.

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker sommarbukett! Visst blir kaffet extra gott i en så snygg bryggare;) Kramar!

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker bukett.
    Fast man kan ju verkligen fråga sig vart värmen tog vägen.
    Vi får hoppas på midsommarvärme!!!
    Kram
    Kicki

    SvaraRadera
  10. Tack goa du för din fina kommentar hos mig, vilka bra råd du kommer med. Jag håller helt med om att det handlar mycket om sig själv, jag jobbar mycket med det. Skönt att få råd från någon som varit med om det själv.

    Vad fint ni har gjort ute med dammen och den fina utegruppen (har själv en likadan i stugan). Jättefin stengång, nu kan ni njuta där i sommar = )!

    Ha det bra, och hoppas det blir varmare snart, verkar som det är något i luften, lite sol ??? kanske...

    Kram L-L

    SvaraRadera
  11. Ja, inte är det något sommarväder direkt... Skolavslutning och nära 0 grader på nätterna... Lupiner är så fint! Jag har försökt så frön, men de tog sig inte, men så växte några upp på ett helt annat ställe... Vi köpte också en Moccamaster till bra pris på Ica Maxi i julas. Den är toppen! Kram Stina

    SvaraRadera
  12. Hej svejs! Ja, visst är sommaren här när man tittar på alla blommor...Men det är bra såå kallt o grått! Nej, nu vill man ha sol o värme på riktigt! kramisar Therese

    SvaraRadera
  13. Vilken ljuvlig bukett! Jag är annars vit rakt igenom men den här är underbar! Vi har en moccamaster och det var det bästa vi har köpt i kaffebryggarväg. Tror den är minst 7 år gammal och har aldrig haft klydd med den. Gott kaffe blir det också!
    Kram Åsa
    PSDu måste;-)vara med i min nya tävlingDS

    SvaraRadera
  14. Sommarn lyser med sin frånvaro i Örebro*suck*. Men man får göra som du, plocka in en vacker somrig bukett & ha på bordet!
    Hoppas att cykelturen gick bra.
    Kram Petra

    SvaraRadera