måndag 25 februari 2013

Trevliga dagar!


Hej på Er!
Nu var det några veckor sedan jag kikade in här.
Jag har valt att försöka att ha lite datorfritt ett  tag, men nu är jag här igen.


Vilket härligt sportlovsväder vi har fått, nu känns det att det är vår i luften, det gillar jag!
I fredags hade vi vårt årliga Blåbärslopp i vår paviljong.
 Sådana dagar kan man verkligen njuta av och tycka att man har ett härligt jobb! 


Jag njuter av varje dag och unnar mig sådant som jag tycker om....
Bla så tycker jag att det är fräscht att ha färska blommor hemma, så jag brukar ta vägen förbi Maxi på fredagarna och köpa mig en bukett. 


För ett par veckor sedan var jag till Katrineholm över helgen och träffade två gamla kära kompisar.
Vad mysigt det är att träffa gamla vänner som man inte har sett på några år och knappt pratat med. så träffas man och det känns som man aldrig har varit ifrån varandra.
Vi var bla annat till Norrköping där vi var på en utställning på arbetarnas hus.
Norrköping var en mysig stad, jag har inte varit där förut, men de lär bli fler gånger... 



I lördags var det dags för nya trevligheter, tjejfest  hemma hos Susanne med
 bloggen Blåbärs och smultronstället.

Jag är verkligen tacksam för att jag har så många goa vänner runt mig.
 Många härliga skratt blir det...vilket sägs förlänga livet....
 och många nya tillfällen att se fram emot väntar...

Kram och fortsatt trevlig vecka till er.
Lotta



4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med sol, blommor och goda vänner!!! Precis som det ska va´!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej goa vännen!!!
    Visst är det härligt att uppleva saker och ting och det ska ju du göra i helgen också:)
    Vad kul vi hade det är lördags, det får bli oftare bara:)))Håller på att läsa ut Keplers sista bok Sandmannen och sen ska jag börja i den boken jag fick av dig. Hälsa din fina släkt så hörs vi mer!
    Kram kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Låter som du har det riktigt gott och njuter av livet med vänner, liten resa och lov! Ha det fortsatt bra kram från Maria

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta! Låter verkligen som om du har haft trevliga dagar! Visst är Norrköping mysigt. Ja det är härligt med gamla vänner. Det är som du säger, man bara fortsätter där man var slutade. Det känns som igår trots att det kanske gått flera år. Hoppas att du fått någon dag ledigt under lovet. Kram

    SvaraRadera