onsdag 30 januari 2013

Onsdag och jag  har haft en bra dag, jobbat till kl 16, sedan bara varit hemma och fixat med lite tvätt och andra vardagliga sysslor.


Ni som följt mig ett tag vet att jag försöker att tänka på vad jag handlar, vill gärna att det ska vara miljömärkt och innehålla så lite onyttiga kemikalier som möjligt.
Deoderant har jag inte använt sedan i höstas och konstigt nog så går det alldeles utmärkt för mig att vara utan. 
Häromdagen när jag var på Maxi så hittade jag den här Dove deon fri från parfym parabens colourants och alkohol så den plus duschcremen från Dove földe med hem. Även Neutrals duschcrem åkte ner i korgen.

 Parabener är ett konserveringsämne som säg vara hormonstörande och allergiframkallande.
 Ja, jag har ivarje fall bestämt mig för att försöka att undvika produkter där det ingår.
 Fast samtidigt kan man fundera på om de tillsätter något annat konserveringsmedel  och lurar oss konsumenter genom att skriva parabenfritt på flaskan, och sedan är det tillsatt något annat som inte är ett dugg bättre. 

Lite kvälls surr ifrån mig!

Lotta

1 kommentar:

  1. Smart att vara rädd om sig!!! Vi utsätts dagligen för massor av gifter. Bra om vi kan undvika några!!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera