tisdag 23 oktober 2012

Godkväll!
Jag försöker att inte äta så mycket bröd, potatis och pasta.
Men de sista veckorna har det blivit en hel del slarvande.
Det blir lätt så när jag inte tar mig tid till att planera
vad vi ska äta.
Skärpning!!


Varje frukost startar jag bra med en smoothie. 
Gjord på hallon, banan och blåbär.
Mums!

   
När jag var till Ikea för några veckor sedan, följde dessa söta skålar i rosa med hem.
Rosa är en färg som tilltalar mig, både i inredning och  på kläder.
Speciellt på sommaren när man är lite brun.



Men nu är hösten här!
......Och snart advent.....
Så jag laddar med ljus.
Älskar att tända massor med ljus
Njuta av egen tid och reflektera över saker och händelser.


Just nu trampar jag mest runt i mina gummistövlar.
 Men snart får de väl bytas ut emot varmare kängor.
Har ett par gamla Ecco som jag nog har haft i 
snart 8 år tror jag.
.... De funkar än men...
Skulle vara sugen på ett par nya, varma goa kraftiga kängor.
Kanske när jag kommer  till Stockholm, att jag hittar några.
Vi ska bo vid Barkarby och där finns det ett outlet som säljer
Timberland de brukar ha både snygga och praktiska skor.

Ett litet kvällstips!
Jag smörjer mina gummistövlar med olivolja.
 Då blir de blanka och fina.

Önskar er en mysig tisdag kväll!
Lotta


5 kommentarer:

  1. Jag skulle verkligen behöva dra ner på mitt brödätande, men det är ju så gott! För att inte tala om allt godis jag trycker i mig, inte bra.
    Din smoothie ser väldans god ut :).
    Ha en mysig kväll du med! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Härlig färg på smoothien!!!
    Weekend i Stockholm? Låter trevligt!
    Ha det bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så svårt det är att undvika bröd! På efm brukar jag vara superhungrig på jobbet och då blir det en macka. Förra veckan hade jag med mig kokta ägg. Jag skulleverkligen behöva få bort några kilon...
    Läste om dina tankar ang vår konsumtion. Jag kan bara instämma i det. Ibland köper jag inget mer än det absolut mest nödvändiga och känner mig nöjd och ser att jag får över en del av lönen.
    Ha en trivsam helg i Stockholm.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det där med bröd..........det är livsfarligt för vikten.
    Sedan jag blev gluten och laktosintolerant i somras har jag inte ätit någon mjölmat eller bröd.
    Vikten har rasat (ofrivilligt visserligen) men vet att det beror på att jag slutade med bröd och fika!
    Svår omställning....................

    Bra tips det där med olivoljan!

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Sunda tankar , men ibland är de svåra att hålla...
    Tack för en trevlig kväll, men jag var/är inte riktigt pigg, helt slut när jag kommer hem efter jobbet. Jag ska försöka kämpa två dagar till:-)
    Bytte tidningen till den senaste Drömhem & Trädgård åt dig, finnes här!
    Hoppas du är piggare nu!
    Kram Susanne

    SvaraRadera