lördag 25 augusti 2012

Höst


Hej!
Nu när hösten snart är här, och man blir sugen på att mysa inne kanske det kommer lägligt med ett litet boktips.
 För min del har det blivit några böcker lästa denna sommar bla så har jag läst 
Jungstedts bok "Det fjärde offret".

Har även läst de föregående böckern av Mari Jungstedt och tycker att de är bra.
Det är spännande att följa Knutas och Johan som är två huvudpersoner i Maris böcker, Knutas är polis och Johan är journalist. Så förutom spännande händelser i bästa deckartappning så får man följa dessa mäns vardag.. Om du inte har läst Maris böcker och är sugen på att läsa något nu när hösten närmar sig kan jag varmt rekommendera hennes böcker.


Har sedan i våras haft problem med en fot, typ hälsporre som inte vill ge sig. Jag som älskar att Zumba har nu avstått från det sedan i maj. Men i veckan som var testade jag ett pass och det verkade gå relativt bra, så kanske att jag klarar att gå på ett-två pass i veckan nu. Imorgon ska jag testa ett pass igen. 

Bilder lånade ifrån nätet.

Nu gäller det att ladda med frukt och grönt inför hösten och ägna sig åt sådant som man mår bra utav.
Jag ska njuta av hösten genom att:
Läsa bra böcker.
Träna, styrketräning, zumba och skogspromenader (bara foten håller)
Äta gott och nyttigt!! 
Umgås med nära vänner.

Kram Lotta



6 kommentarer:

  1. Tack för boktips, alltid roligt.
    Det låter som att du har en bra plan för hösten, jag håller tummarna för att din fot håller!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta! Visst är Mari Jungstedts böcker bra och alla härliga karaktärer hon skildrar.Skönt att du är bättre i foten så att du kan göra det du gillar. Läckert med alla frukter. Sköt om dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Mycket bra böcker!
    Spännande och livfulla.

    Hoppas det går bra för dig med foten så du kan göra det du har planerat.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Håller med om att det är bra böcker.....
    Det var bra saker Du lovade Dig till hösten. Det skall jag också verkligen försöka göra.//Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Hej vännen så klok du är som laddar hösten, med motion och frukt! Då håller du nog förkylningarna borta! Själv jobbar jag ju på förskola och känner mig lite attackerad av virus:) Kramar från Maria

    SvaraRadera
  6. Mysig blogg!!!! Helt i min smak!
    Kul att du tittade in hos mig, så jag hittade till dig :-)
    Kram!
    Lena

    SvaraRadera