måndag 22 augusti 2011

Att ladda batterierna!

Det är vad jag har gjort i helgen i väst i stugan.
När vi kom på fredag kväll möttes vi av denna enastående solnedgång.
Tidigt på lördag morgon blev det en promenad!
Naturligtvis efter strandkanten. Ljungen blommar så fint nu i lila det bryter så härligt emot de karga bergen.
Det var en stilla morgon!
Jag njöt och ladda battterierna inför hösten!
Herr N passade också på att njuta när vi var på tennkulemotorns dag.
Jag kikade in i kajutan.
Överallt i hamnen låg det gamla klenoder.
Passade även på att titta på lite nyare båtar. ser ni kassen, föresten.
Efter vägen låg ett litet loppis, naturligtvis stannade jag till..
och! hade en kasse med mig när jag gick därifrån.
Det blev också någon timme på stranden!
Söndag fint väder igen!
Vi passade på att ta en båttur, antagligen den sista denna sommar.
Vallbodalen med alla sina små fina sjöbodar, är alltid mysigt att åka till.
Brännmaneter fanns det gott om.
Lögens Kvarn besökte vi på em.
De hade 3 kvarnar som de malde mjöl i allt ekologiskt.
Här fanns alla möjliga sorters mjöl.
På väggarna hade de satt upp skrivna lappar om varför man ska odla och handla ekologiskt. Nedanför stugan bor en tant som älskar blommor, hon har en massa sorter i sin trädgård, så håll till godo med lite bilder ifrån hennes prunkande trädgård.
Ja denna helg har jag laddat batterierna.
Nu är jag redo för höst och terminstart.
På lördag 27/8 har vi loppis nere vid vår bod, det kommer att vara fler säljare.
Kika gärna ner Kl 11-14
Välkomna
Kram kram Lotta

4 kommentarer:

  1. Fina foton ! Du får ha en bra vecka, lycka till med de nya eleverna kramar från Anette

    SvaraRadera
  2. Förstår att du laddat batterierna i denna underbara miljö. Ibland behöver man fylla på med en dos från västkusten. Hoppas ni får en bra höst!
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Härligt Lotta!!!
    Det behövde du/ni:-)Vi följer gärna med en annan helg igen. Men till helgen blir det Formex, såå kul det ska bli!
    Vi ses på månd. kväll eller? Tisd.em drar vi till Kd. Kraaam Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta!
    Hoppas allt är bra med dig! Vilka härliga bilder från kusten!Precis rätt ställe att ladda batterierna på:)

    Kraam Jenny/Hemma på Kråkered

    SvaraRadera