onsdag 23 juni 2010

Trädgård

Hej!
Oj oj, nu var det ett tag sedan jag kikade in här.
Saknar er!
Men har inte fått tiden till att gå ihop riktigt. Vi har nu en hel del beställningar på
"Drömmar och ting"
plus att jag arbetar heltid så dygnets timmar är lite för få... Även om vi nu har den ljusaste tiden på året och man upplever att man har mer tid.
Detta år har jag inte ägnat så mycket tid till min trädgård, som jag skulle ha önskat, men lusten har liksom inte funnits där riktigt.
Tog mig i varje fall en liten tur i trädgården i morse och passade på att fota lite. För trots allt så är det några blommor som troget tittar fram trots vanskötsel...
Massor av vresrosor blommar efter stenmuren i rosa och vitt. Så fina, men tyvärr är blommningen väldigt kort. På ett ställe i grässmattan har jag låtit prästkragarna få bre ut sig, så att det blir som en liten
äng.
I en zinkhink på verandan står ett olivträd, som får mina tankar att föras till varmare breddgrader, Grekland så underbart! Jag har gjort en tygmobil som hänger över bordet på verandan, vajar så fint i vinden. Detta var lite bilder i från min trädgård, visar mer en annan gång. Nu har vi midsommar framför oss och vi ska som vanligt åka till västkusten tillsammans med några goda vänner. Har hört att vädret ska bli fint i midsommar, så jag håller tummarna. Vi ska i varje fall gå på tradetionellt midsommarfirande äta och dricka gott och njuta av havsluft och kanske få oss känna på lite salta stänk... Kram Lotta

3 kommentarer:

  1. Hejsan vännen.

    Kul att höra av dig!

    Visst är det så att bloggandet får komma i andra hand emellanåt.

    Låter som ni ska ha en fin midsommar vid kusten.
    Mycket mysigt!

    Prästkragar...så somrigt!
    Tyvärr luktar de inte så gott när man tar in dem...hi..hi..

    Ha det riktigt bra nu i midsommar,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Vad kul att höra från dig igen:)

    Vad vackert du har det i din trädgård, gillade din äng av prästkragar speciellt.

    Låter som du kommer få en trevlig midsommar på kusten!

    Ha det bra!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Tänk att det är så härligt att njuta av sin trädgård. Fast man inte alltid har tid med den, så växer det så vackert ändå där ute...
    Jag satt vid vårt kryddland och läste och bloggade lite tidigare i kväll.Underbart!
    Skulle gärna följt med till er stuga, men vi kanske får kika förbi en annan gång...
    Må så gott och njut i helgen!
    Kram Susanne

    SvaraRadera