tisdag 20 april 2010

En mysig helg!!

Hej på Er! Just nu så duggar det inte tätt med inläggen precis, men ibland så hinner man inte riktigt med allt som man skulle önska. I lördags till söndag var jag och Susanne på en liten inspirationstripp. Vi var till Falun, Gävle och Gysinge. I Falun var vi naturligtvis till Gruvgatan 13 och Norrgården.
Vi kikade också in i en för mig ny butik där, Bergstenska gården heter den. Lite shopping blev det förstårs också om än mest kläder för mig denna gång. På Norrgården köpte jag ivarje fall denna lilla söta ljuslykta, med texten morgondag på. Norrgården är för övrigt en jätte mysig butik, tur att min syster bor i Falun så att jag kommer dit fler gånger.
I Gävle var vi till Hedviks trädgård också jätte mysigt, där fanns också ett fint café, där vi passade på att äta vår lunch.
Vi kikade också förbi Uthuset och hade turen att träffa dess rara ägare Ylva skarp som lät oss kika in i butiken fast det var stängt... Tack rara !

Vi styrde sedan kosan mot Gysinge där var vi in till Gysinge byggnadsvård och kikade in till några mindre roliga loppisar, hi hi.

Här hemma medans jag har roat mig, så har rara sambon och svärfar grejat med badrummet. Jag visar er några riktiga ful bilder... Nu är i varje fall alla avlopp, vattenrör och värme installation bytt. ett riktigt grov jobb så det var nog tur att jag inte var hemma "ler"

Avslutar med något gulligt efter dessa fula bilder. vår katt Frasse som kurar ihop sig i fåtöljen och myser.
Kram Lotta

4 kommentarer:

  1. Hej Lotta!
    Vad mysigt du o Susanne haft det och en sån söt ljuskopp du fick med dig hem:) (tycker det var en bra fördelning att du åkte o shoppade medans din sambo o svärfar jobbade med badrummet, hihi!)

    Frasse är ju en riktig godbit!

    Ha en trevlig eftermiddag,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Men åhh vad mysigt ni verkar ha haft det du och Susanne, vilken roadtripp!!:-) Kanonbra arbetsfördelning, you go girl, hihi...

    Kramkram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Kul liten resa ni gjort, du och Susanne.

    Så många härliga ställen ni besökt.
    Blir riktigt avis!

    Skönt att arbetet inte stannade av hemmavid...hi...hi...

    Ha det gott,
    Stor kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt vi hade, vännen!
    Det lever man länge på:-)
    Jag ska visa lite bilder från vår tripp i nästa inlägg tänkte jag.
    Kul att träffa din syrra, Elina och mor och far din också.
    Hoppas ni haft det bra i stugan, dit följer jag gärna med någon gång...
    Ert badrum kommer säkert bli såå fint till slut...Frasse är mysig och vill vara med när vi pysslar:-)
    Kramis Susanne

    SvaraRadera