torsdag 12 november 2009

Natur pyssel

...Här fortsätter pysslandet. Jag har gjort några hjärtan av lingonris. Detta stor hänger och hälsar dig välkommen på vår ytterdörr.
I ett gammalt tråg ligger det nu några hjärtan också, men tanken är att det ska bli många till vår julmarkand.
Lite pynt i mitt betongblad som jag gjorde tidigare i höstas.
Idag redan torsdag, helgen närmar sig med stormsteg Härligt!
Denna helg ska det bli "tomteverkstad" hemma hos mig, då ska det pysslas och mysas med julmusik, glögg, pepparkakor och lite god ost.
Tjingeling Lotta

12 kommentarer:

  1. Hej Lotta! Vad roligt att du ska vara med på julmarknad =)Det där med tomteverkstad känner jag igen....har för tillfället 25 hästar plus lika många tavlor som ska målas och göras i ordning till julmarknad! Har oxå tänkt göra mosskransar med vit/röd liten dalahäst och band, kulhjärtan till marknaden...pyssel var det =)Lycka till! Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det låter med tomteverkstad...Lycka till! Ser såå hemtrevligt ut hos dig! Kramis Therese

    SvaraRadera
  3. Hej! Här var det trevligt! Jättefina bilder som du har och fina saker som ni tillverkar. Kul med Julmarknad. Är det den som är 22 november som Petra skrev om?
    Jag återkommer. annika

    SvaraRadera
  4. Fina saker du gjort gillar hjärtan mycket. Kul att förberda sig inför en julmarknad. Pyssel, pyssel och pyssel alltid kul! Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Hej min pysselvän!
    Kanonfina arrangemang du gjort och lingonkransar ska det bli fler av, fina kort!
    Det var mysigt att pyssla hos mig igår kväll, men de små lerskyltarna"tagsen" är lite knöliga att göra. Men de blir nog fina att använda. Nu har de torkat i alla fall...
    Idag har jag gjort fler små änglar också.
    Vi hörs i morgon om pysslet på lördag.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Va kul! Hoppas ni får en rolig thelg och en bra marknadsdag. kram

    SvaraRadera
  7. Hej Lotta! Vad mysigt med pyssel och julmarknad! Ditt hjärta är verkligen jättefint! Ha en bra helg! Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  8. Hej Lotta!
    Vad fint! Låter som ni kommer ha en supermysig helg med pyssel o julstämning:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. Hej,
    det låter så himla mysigt julmarknad, o så fina hjärtan du gjort. Har själv inte börjat än men känner att det kanske är dags för lite adventspyssel snart. /Camilla

    SvaraRadera
  10. Hej Lotta,

    Provar en gång till - mina kommentarer registreras inte...du kanske snart har tre ifrån mej :) Vet inte va jag gör för fel idag?

    Vilka fina grejer ni gör - tyckte så mycket om fatet du gjort i ordning! Ha en mysig pysselhelg!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Så mycke fint! Vad du grejar och står i. Å så bra blir det. Mysigt!
    Ha en go helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Tack för titten....Ha en fortsatt trevlig o skön helg! Kramis Therese

    SvaraRadera