måndag 26 oktober 2009

Nya burkar...

Hej svejs!
Igår tog jag och Helene med bloggen Hagagård oss en tur till vår grannstad Karlstad. Där kikade vi runt lite fikade och åt, en mys dag kan man säga. Vilket verkligen behövs i dessa gråa regniga dagar. Det blev inte speciellt mycket shoppat, men en glasburk ifrån Lagerhaus och ett sött kakfat i från Indiska fick följa med hem.
Idag har jag tagit mig en ledig dag, så då har jag passat på att greja lite B.la. så har jag bakat skorpor...
Kakfatet får väl vänta med att fyllas med något tills lussebullarna ska fram... Jag längtar, jag älskar nämligen saffransbröd.
Förra veckan var jag till Ikea en sväng då köpte jag dessa tre burkar, de säljs i ett set de kommer att passa bra till att fylla med julgodis...
Hösten är tung för mig och jag får kämpa för att hitta något positivt i tillvaron. Hur man känner inuti kroppen är svårt att styra över.
Nej nu ska jag ta tag i mig själv och ge mig ut på en promenad med min goa vän Helene, tur att man har vänner som bor nära
Tack för att ni finns och att jag får ta del av era liv och tankar, det ger mig ljus i tillvaron.
Kram/Lotta

20 kommentarer:

  1. Hej Lotta! vad trevligt o mysigt ni verkar ha haft det. Jättefina saker du köpt! nu börjar man längta lite smått efter julen. Hoppas att du får må lite bättre när du varit ute o promenerat med din vän! Promenader är bra både för kropp o själ! Kram på dig! Therese

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint...Fattar du att jag har fingrat på dom skålarna idag på vårat nyöppnade Lagerhaus men orkade inte släpa hem dom, likadant när jag var i Stockholm. Får nog köpa dom raskt till jul tror jag. Dom är sååå fina.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Mycket fint hittade du, fast du hade velat köpa mer...glasburkar får man inte nog av. Visst är det mysigt att ha hembakade skorpor i dem:-)
    Det var mysigt att pyssla i går kväll, jag fortsatte lite i dag också.
    Jag får fortfarande inte uppdatering på dina inlägg. Fast jag spara om din adress.
    Vi ses i morgon igen!
    Kramis Susanne

    SvaraRadera
  4. Så ni lyxade er med Karlstad idag :-)
    Gött.
    Nu blir det natten för mig, jag ska ju snart upp igen.
    Syns imorgon :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Lotta!
    Vad mysigt med en shoppingrunda för dig o Helen. Fina saker du köpte:)

    Låter härligt med en promenad, det brukar ge ny energi! Skiner solen hos er i Värmland idag? Det gör den här:)

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej! Vad gott med hembakta skorpor skulle gärna smaka.....Vilka jättefina burkar de måste jag ha missat jag när jag var på Ikea senast. Ta hand om dig vännen! kram från Maria

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Tack för alltid så fina ord hos mig:-)! Och vad mycket fint du visar, burkarna som du har köpt på ikea har jag heelt missat! Trodde jag kunde varenda lite pinal på det varuhuset, men icke tydligen;-). Ha en fin onsdag! Kraam Sofia

    SvaraRadera
  8. Hej Lotta! Jag ser att jag missat ett inlägg om ditt fina vardagsrum. Jag får heller inte uppdatering på min blogglista. Fina glasburk och kakburkar från utflykten till Kralstad. Du är duktig att springa hör jag. Igår sprang jag 5 km vid hultet. Vilka backar de höll på att ta knäcken på mig. Ska försöka att ta mig i kragen med motionen. Kram Åsa

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!
    Ville bara önska dig en skön helg!
    Vi åker ju till Sth jag och dottern...
    Kramis Susanne

    SvaraRadera
  10. Hej min namne!
    Vad glad jag blev över din kommentar, så snäll, och just idag en sån jag behövde.....*fniss* är inte heller helt och hållet sams med hösten *fniss*
    En sån underbart vacker blogg du har! När jag läste din blogg och såg dina bilder....föll mina ögon direkt på den vackra mormorsfilten.....lite längre ner såg jag ju glädjen du hade över att få den på auktionen i Lysekil! Allt går i cirklar.....min dotter hittade en gammal mormorsfilt som jag gjorde till hennes dockvagn när hon var liten....och i dagarna har jag satt mig att virka en helvit "mormorsfilt" till barnbarnet och hennes docksäng.... lite liten än kanske (5½ mån)....men en plats för alla gosedjur som hon redan har en hel fönsterbräda av.....
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  11. Hej svejs goda kamrat!! Idag är jag ledig..
    Sitter här och slappar med nya tidningen drömhem..
    Ska snart hämta Wilmis på ridskolan..
    Har varit ut skogen och plockat mossa..
    Vad det måne bliva vet ej..
    vi höres kram.....Sunkan

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Så fina burkar....
    Å vad gott med skorpor...
    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  13. Hej Lotta! Åh, så mycket fina saker du köpt...jättefin glasburk och precis som du så älskar jag lussebullar och då har du ju en jättfin korg att lägga dem i =) Hösten kan kännas tung ibland...eller ofta för en del..jag försöker ta vara på dagsljuset och på kvällen tända mycket ljus. Men som sagt...värk går ju inte att styra över...bara ta en dag i taget. Ta hand om dig! Kram Lina

    SvaraRadera
  14. Hej på Dig.
    Vilka fina burkar. Det är mysigt att fylla dem nu till jul. Hembakade skorpor är fantastiskt gott.
    Får nog baka det snart.
    Vilket fint vardagsrum Du har!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Vad kul att du och Susanne ska vara med på julmarknad. Var då? Kanske man kan åka dit?
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  16. Kikar in o Tackar för titten...Hoppas att du haft en bra dag! Här är det gråkallt och snö i luften! Kramis Therese

    SvaraRadera
  17. Håller med om att hösten är tung men tur är då att vi får se fram emot julen och allt vad den innebär. Mycket fina saker du shoppat. Ska själv till Karlstad om några veckor har du några tips på butiker jag bör besöka. Kram Malin

    SvaraRadera
  18. Hej Vännen!
    Kikar in för att önska dig en riktigt trevlig helg! Hoppas allt är bra:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  19. halloj Lotta!!! Så fint du shoppat!!
    Förstår dig, likaså här...hösren är väldigt tung här med...spec när alla löven fallit!!! Så man vi krypa in i sitt ide nästan!!!

    Ha en skön helg!!
    Kramis Millan ♥

    SvaraRadera
  20. Ville bara önska dig en Trevlig o skön helg! Många Kramar Therese

    SvaraRadera