måndag 27 juli 2009

Blommor!

När jag har varit borta en längre tid speciellt på sommaren är jag alltid lite spänd över hur ser det nu ut i trädgården?! Är den helt förvilldad mån tro? Nej, den här gången när jag kom hem, var den riktigt fin. Tänkte jag skulle visa er lite blommor som mötte mig och hälsade mig väkommen hem...! Rosenmalva lyste grant i rosa. Riddarsporrarna hade en härligt lysande blå färg Fariy rosorna var så söööta.... Min favorit lavendeln, växte vacker efter vår stenmur. Naturligtvis plockade jag genast in lite som nu hänger på tork... Snart dags för mig att ta mig till jobbet min första arbetsdag efter en lång härlig ledighet. Känns helt ok! Jag försöker att tänka positivt och att fylla mina dagar med glada tankar! Det är en märklig sak med livet, om du vägrar att acceptera något annat än det bästa så kommer du väldigt ofta att få det. W. Someneset Maugham Kram/Lotta

10 kommentarer:

  1. Hej på dig Q8!! Blommorna var bunkrande fina...
    Fina härliga färger...Du får träna på att hoppa i plurret...Jag förstår att ni njuter i Lyse...Ha det bra!! känner mig fortfarande trött efter helgen kram/Helen

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara blommor, framför allt riddarsporrarna!
    Nu blev jag inspirerad av dig, ska genast plocka av lite lavendel hemma för torkning. Syr du små doftpåsar sedan?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Så fint, du måste verkligen känt dig välkommen hem!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  4. Vackra blommor i en vacker trädgård, jag får ta mig en tur upp och kika runt lite...
    Jag plockade av lite lavendel här innan helgen som hänger på tork nu. De är fina och doftar gott. Jag ska kanske göra en lite krans någon dag och ev. sy några doftpåsar:-)
    Jag hör av mig!
    Kramis Susanne

    SvaraRadera
  5. Hej Lotta!
    Åh vad vackra blommor du har i trädgården, de ser ut att trivas hos er:)

    Hoppas din första dag på jobbet efter semestern gått bra!
    kramis Jenny

    SvaraRadera
  6. Riddarsporre och lavendel är också några av mina favoriter! Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Så fina blommor! Visst är det kul att komma hem och inspektera trädgårdens blommor?
    Ha det bra
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  8. Hej Lotta

    I en kommentar skrev du till mig om lavendelsocker. Hur gör man det? Det är ju en mysig grej att ge bort.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Härlig blombilder du visar!

    Hoppas det går bra och jobba jag började i går tycker också att det känns ok. Har tur för den här veckan är jag på min sons fritids.

    Ha det gott kram malin!

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara blommor och vilka fina bilder. Kram

    SvaraRadera